Τρίτη, 5 Ιουλίου 2016

ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ

ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ


Ο απόστολος Παύλος στην Β’ προς Κορινθίους Επιστολή 12:7-10, είπε:


᾽᾽Γι’ αυτό, για να μην υπερυψώνομαι, μου δόθηκε αγκάθι στη σάρκα, άγγελος του Σατανά, για να με χαστουκίζει, ώστε να μην υπερυψώνομαι.  Γι’ αυτό, τρεις φορές τον Κύριο τον παρακάλεσα, να απομακρυνθεί από εμένα.  Και μου έχει πει: «Σου αρκεί η χάρη μου, γιατί η δύναμη μέσα σε αδυναμία τελειοποιείται». Πολύ ευχαρίστως, λοιπόν, μάλλον θα καυχηθώ στις αδυναμίες μου, ώστε να κατασκηνώσει πάνω μου η δύναμη του Χριστού. Γι’ αυτό ευαρεστούμαι σε αδυναμίες, σε κακομεταχειρίσεις, σε ανάγκες, σε διωγμούς και σε στενοχώριες υπέρ του Χριστού. Γιατί όταν είμαι αδύνατος, τότε είμαι δυνατός῾῾.  
Τι ακριβώς εννούσε με αυτούς τους στοἰχους? Τι ήθελε να πει στους Κορινθίους και σε όλους εμάς?
Μια απο τις αμαρτίες μου μπορεί να διαπράξει κανείς είναι να έχει υπερηφάνεια. Υπερηφάνεια για αυτά που λέει, για αυτά που έχει καταφέρει στη ζωή του, για το πόση μόρφωση ή πόσα λεφτά έχει κτλ…Όταν κανείς έχει υπερηφάνεια είναι σαν να λέει: “Εγώ τα κατάφερα όλα. Το δικό μου το μυαλό είχε αυτήν την ιδέα και η επιχείρησή μου μεγάλωσε. Μου αξίζει όλη η δόξα για ότι κατάφερα”.
Αυτός ο τρόπος σκέψης όμως είναι εντελώς αντίθετως από το ότι μας διδάσκει η Αγία Γραφή. Από την άλλη μεριά το αντίθετο της υπερηφάνειας είναι η ταπεινότητα, η οποία λεει: “ η δόξα ανήκει στο Θεό για ότι έχω καταφέρει στη ζωή μου, ότι ιδέες είχα, ότι μόρφωση και λεφτά απέκτησα, κτλ…”.
Η Βίβλος στην Α’ προς Κορινθίους επιστολή, 10:13 μας λέει: “ότι σκεφτούμε, ότι κάνουμε, ότι φάμε και ότι πιούμε είναι όλα για τη δόξα του Θεού “ και όχι τη δική μας.

Τώρα πολύ απλά φανταστήτε.: Ένας απόστολος του Θεού, σαν τον Παύλο, στον οποίο ο Ιησούς Χριστός παρουσιάστηκε καθώς ο Παύλος πήγαινε στη Δαμασκό να σκοτώσει Χριστιανούς, λέει πως ο Θεός του έδωσε αγκάθι στην σάρκα (κάποια αρρώστια, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να εννοεί) για να τον αποτρέψει να περηφανεύεται. 
Εάν ο Παύλος κινδύνευε να περηφανευτεί, πόσο μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουμε εσείς και εγώ;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου